Jakthelg

2011-09-18 19:36:32 / 3 kommentarer kommentera inlägget?..


 
På torsdag em åkte vi upp till våra jaktmarker för att jaga både älg och fågel. Här är Gorby och jag redo för en tur i skogen.


Björken är en av det finaste träden tycker jag, jag kan inte förklara varför, det bara är så.

Här tycker Gorby det luktar gott.


Här sitter vi på älgpass, att sitta på älgpass har sin tjusning, det kan vara jobbigt att stiga upp tidigt på morgonen, men när man sitter där vid brasan och ser morgon gry och hör fåglarna kvittra och man hör en tjäder ta till vingarna så att det brakar i skogen det är en härlig känsla, och om man sen hör hunden skälla och pulsen stiger och man väntar på att höra av någon på radion det är riktigt tjusning, en härlig känsla.


Här har E lånat mammas kamera och jag tycker det blev en härlig bild,  jag känner en sån glädje att mina barn kan hitta saker i naturen som det tycker är fina.

Här är hela vårt härliga jaktlag och som ni ser så finns det flera framtida jägare med.
. 
Avslutar med denna härliga gula asp det har tyvärr varit en varm och regning höst så de gula löven har lyst med sin frånvaro men i helgen fick jag se dem.

Ha det gott alla, här fick ni ett axplock från mitt liv och det är ett av de goda axplocken.





Jeanette <3

Kommentarer
SannA

Ni verkar ha haft en jättetrevlig helg! Roligt med så fina bilder till :)

2011-09-18 21:25:59

haha Du ser himla grym ut på första bilden Jeanette...

2011-09-18 21:27:03
Johanna

Härliga jaktbilder, nästa gång hänger vi med.

// Johanna

2011-09-19 14:53:22

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu